Protestantse Gemeente Ezinge

Programma Vorming & Toerusting 2024 Programma Vorming & Toerusting 2024

Woensdag 20 maart: Thee met een thema
Woensdagmiddag 20 maart van 15.30 tot uiterlijk 17.00 uur is er in het Toornhuus weer een ‘Thee-met-een-thema’ voor iedereen die het gezellig vindt om elkaar te ontmoeten bij thee of koffie met wat lekkers en daarbij ook nog wat met elkaar van gedachten te wisselen over een onderwerp.
Het onderwerp is deze keer het vergelijken van twee liederen uit ons Liedboek: de nummers 538 en 807.
Beide liederen beginnen met de regel ‘Een mens te zijn op aarde’, maar vervolgens gaan de tekstdichters, Willem Barnard en Huub Oosterhuis, verschillende kanten uit.
Het is boeiend om te zien welke accenten ieder legt. Daaruit blijkt hoe zij verschillen in geloven en in het leven staan.

Weet u welkom!
En mocht u willen worden opgehaald en weer thuisgebracht, schroom niet om even contact op te nemen met Lydia of Aart

Stille Zaterdag 30 maart: Muzikale meditatieavond
Op Stille Zaterdag 30 maart 2024 houden we in Ezinge in het kerkgebouw op de wierde een muzikale meditatieavond.
We brengen dan (op CD) de toonzetting door de Estse componist Arvo Pärt (1935) van het lijdensverhaal volgens het evangelie naar Johannes ten gehore.
Arvo Pärt is één van de belangrijkste hedendaagse componisten van vooral religieuze muziek en koorwerken.
Pärt componeerde zijn Passiemuziek bij de Latijnse vertaling van de evangelietekst [zoals hij zelf zegt: ‘het Engels van de oude wereldkerk’]. Deze tekst is beschikbaar, met in de kolom daarnaast een vertaling. Maar je kunt ook tevoren thuis de tekst in de bijbel lezen.
Een prachtige opmaat voor Pasen!

Locatie: de kerk op de Wierde van Ezinge Aanvang: 19.30 uur
Toegang vrij

Weet je welkom!
Esther Wiersma en Aart van Lunteren

Herinnering: 3 en 17 april
‘Twee handen vol’ – twee avonden over de Tien Geboden.
Twee woensdagavonden, op 3 en 17 april, rond de zogeheten Tien Geboden of Tien Woorden, zoals we die kennen uit Exodus 20, 1-17.
Zie Kerkvenster van februari.

Aanvang: 19.30 uur
Locatie: Toornhuus te Ezinge
U kunt zich vanaf nu voor beide avonden (of één, als u dat beter uitkomt) bij mij opgeven: a.van.lunteren@solcon.nl

Viering
datum en tijdstip 28-04-2024 om 09.30 uur
Gemeentelid van dienst: K. IJpema meer details

Redactievergadering
datum en tijdstip 30-04-2024 om 19.30 uur
meer details

adressen:
Kerkgebouw van de Protestantse Gemeente Ezinge

Torenstraat 46
9891 AH  Ezinge

Wilt u contact opnemen met ons?

Dan graag via de volgende email-adressen of telefoonnummers

Protestantse Gemeente Ezinge
mail voor de kerk van Ezinge
Deze mail wordt niet alle dagen gelezen, dus het kan even duren voor uw vraag wordt doorgestuurd naar de betreffende personen of voor u antwoord krijgt.

ledenadministratie of college van kerkrentmeesters
- mw. K. IJpema

koster
dhr. G. Slopsema

tel.nr. 0594-621817

webmaster

- webmaster

Kerkvenster

Het gemeenteblad van de protestantse gemeente Ezinge.
Kerkvenster verschijnt iedere eerste zondag van de maand, m.u.v. juli en augustus.
Kopij 14 dagen eerder inleveren via: kerkvenster.pge@gmail.com
of bij Allersmaweg 19, 9891 BB  Ezinge